Reissuja, ravintolaillallisia ja skumppalasien kilinää – Buildien Trophyt palkitsevat hyvästä työstä

Buildiella tavoitteiden saavuttamisesta saa muutakin kuin lämmintä kättä. Kun tiimi saa homman pakettiin, onnistumista juhlitaan koko firman voimin.

Perinteisesti myynti ja tuotekehitys ovat ohjelmistotaloissa olleet napit vastakkain. Myyntitiimi lupaa asiakkaalle kuun taivaalta, kun taas tuotekehitys uskoo tuotteen myyvän itse itsensä. Kumpikaan tiimi ei ymmärrä toistensa haasteita, jolloin pahimmassa tapauksessa tiimit siiloutuvat ja käyvät kiinni toistensa kurkkuihin.  

Kun Buildien perustajayrittäjät, myyntihenkinen Taneli ja devaajataustainen Petri, löivät hynttyyt yhteen Buildien merkeissä, oli myös heidän ajoittain vaikeaa asettaa toistensa työpanos mittakaavaan. Kun tuotekehitys sai valmiiksi ison lanseerauksen, myyntiä kiinnosti vain seuraavan projektin aikataulu. Ja kun myynti oppi tarjoamaan Buildieta täysin uudelle asiakasryhmälle, tuotekehitys kohautteli olkiaan välinpitämättömänä.

Varsin pian Buildiella ymmärrettiin, että yritys voi menestyä vain, kun sen kaikki osa-alueet ymmärtävät toisiaan paremmin ja puhaltavat yhteen hiileen. Syntyivät Trophyt, jotka tekevät tavoitteista timantinkirkkaita ja niiden eteen tehdyn työn näkyväksi. 

Muiden tiimien työ ei enää ole itsestäänselvyys

Vuosittain jokainen tiimi asettaa itselleen viisi tavoitetta ja määrittelee palkinnot, jotka onnistumisista ansaitaan. Tavoite kehystetään Trophyksi, joka luovutetaan tiimille koko firman voimin, kun maaliviiva on ylitetty. Trophy ripustetaan seinälle ja tiimi lunastaa palkintonsa, joka voi olla lähes mitä vain aina kuoharista ulkomaanmatkaan. 

Buildien Trophyt ovat olleet menestys. Trophyjen myötä tiimit ovat oppineet ymmärtämään toistensa haasteita ja arvostamaan onnistumisia. Kun tavoite kirjataan Trophyyn, kaikki ymmärtävät, että kyse ei ole mistään pikkujutusta, vaan sen eteen pitää oikeasti paiskia hommia.

Tähän mennessä on lunastettu yli puolet Trophyistä, joista kovin on ollut vuoden 2018 myyntitavoite. Kun puoli miljoonaa euroa oli plakkarissa, keräsi Buildie kimpsunsa ja kampsunsa ja suuntasi viikoksi Espanjan auringon alle etätöihin. Takaisin tuli joukko hymyileviä, puoliksi ruskettuneita suomalaisturisteja, jotka viimeistään silloin olivat vakuuttuneet siitä, että Trophyt ovat hyvä juttu. 

Haluatko mukaan Buildien Trophy-jahtiin? Tsekkaa avoimet työpaikkamme tai lähetä avoin hakemus: 

https://www.buildie.fi/yritys/meille-toihin/