Myynnin törkeät työntekijälupaukset

Terveisiä toimitusjohtajalta, Taneli Ristmereltä. Koville myyntityypeille on tilaa ja vastuuta Buildiellä. 

1. STRATEGISTA MYYNTIÄ

Buildien myyntityö ei ole luukutusmyyntiä, vaan tarkasti suunniteltua ja harkittua myyntiä, joka perustuu yhtiön valitsemaan strategiaan. Me tiedämme tasan tarkkaan miten myyntitiimin tulee aloittaa uusien alueiden valtaus ja miten koko yhtiö tukee myynnin toimia. Meillä jokainen myynnillinen toimi perustuu pidemmän aikavälin isoon suunnitelmaan.

2. KEHITTYNYT MYYNTIPROSESSI

Buildiella myyjää ei jätetä yksin ratkaisemaan, että miten asiakkaille myydään. Yhtiön johdon mielestä se ei ole myyjän vastuulla, minkä vuoksi Buildiellä on yhdenmukainen ja erittäin toimivaksi todettu prosessi, jonka mukaan asiakkaat tuodaan suunnitelmallisesti ja hallitusti ”kotiin”. Myyntiprosessi on kehitetty vuosien saatossa yrityksen erityiselle kohdemarkkinalle sopivaksi. Prosessi on moniosainen, joka porrastaen valmistaa asiakkaan ostamisen vaiheisiin.

Prosessin tärkeimmät tavoitteet ovat olleet:

  1. myynnin ennustettavuus
  2. myyntisyklin kontrollointi
  3. myyntityön laadullistaminen
  4. myyntikonversion optimointi

Historia on opettanut, että prosessi voittaa yksilösuorittamisen 10-0.

3. HUIPPUMYYJISTÄ KOOSTUVA TIIMI

Buildien tarinan alkutaipaleella myynti on ollut yhtiön selviytymisen elinehto. Toimitusjohtaja myi itse vielä vuoteen 2019 asti Buildietä, jonka jälkeen myyntivastuu siirtyi myyjille. Todeksi todettu raakakin totuus on, että tällä toimialalla keskinkertaiset myyjät eivät pärjää. Sen vuoksi meille on tärkeää, että suhteellisen pieni tiimi koostuu huipputekijöistä, jotka kantavat ison vastuun yhtiön myyntifunktiosta kokonaisuudessaan.

4. MARKKINAJOHTAJA

Buildie on tavoiteltujen asiakassegmenttiensä ehdoton markkinajohtaja. Asemamme johdosta Buildie on toimialan kehittämisen edelläkävijä. Buildiella on ensikäden tietoa siitä, miten toimialaa tulee kehittää tuottaakseen maksimaalista hyötyä infran rakennuttajille.

5. 97% ASIAKASPYSYVYYS

Buildien asiakkaat jatkavat vuosittain palvelun käyttöä. Se on mielestämme paras mahdollinen tunnusmerkki siitä, että ratkaisumme on aidosti tärkeä asiakkaillemme ja asiakkaamme ovat erittäin tyytyväisiä siihen. Tyytyväiset asiakkaat ovat pohja yhtiön vauhdikkaalle kasvulle tulevaisuudessa.