Customer Success Manager
Haluatko tehdä proaktiivista ja tavoitteellista asiakkuudenhallintaa, joka varmistaa sekä asiakkaiden kasvun että Buildien menestyksen?
Buildien 6-henkinen Customer Success -tiimi etsii joukkoonsa kahta tavoiteorientoitunutta Customer Success Manageria, jolle asiakkaan onnistumisen varmistaminen on työn suola & pippuri. Tässä roolissa keskityt siihen, että asiakkaiden Buildien hyödyntäminen tehostuu ja monipuolistuu vuosi toisensa jälkeen, ja että asiakkaalla on käytössään parhaat mahdolliset työmaadokumentoinnin toimintamallit.


Buildie yrityksenä
Buildie on markkinoiden käyttäjäystävällisin ja monipuolisin infrarakentamisen ratkaisu, joka nostaa työmaiden dokumentoinnin, laadunhallinnan ja turvallisuusjohtamisen uudelle tasolle.
Buildien tavoitteena on toimia asiakkaan luotettavana kumppanina toiminnan kehittämisessä ja datan hyödyntämisessä. Buildie tekee kattavan työmaadokumentoinnin ja laadukkaan datan keräämisen helpoksi, vähentäen dokumentointiin käytettävää aikaa ja tehostaen valvontaa. SaaS-ratkaisumme kokoaa kaiken työmailla syntyvän tiedon ja kuvien pohjalta käydyt keskustelut yhteen paikkaan, tukien dataan perustuvaa päätöksentekoa ja parhaita laadunhallinnan käytäntöjä. Tämä varmistaa sekä tilaajalle että urakoitsijalle ajantasaisen tiedon työmaan tapahtumista ja vaatimusten täyttymisestä.
Buildie on jo käytössä yli 80 suomalaisessa kaupungissa ja on saavuttanut vahvan aseman rakentamisen laadunvalvonnan ja dokumentoinnin markkinoilla. Yritys on kasvanut kahden hengen tiimistä 34 asiantuntijan organisaatioksi, jolla on vahva fokus kansainväliseen kasvuun ja pieni tiimi myös jo Ruotsissa!
Roolin keskeiset vastuut:
- OnboardingVarmistat, että Buildien käyttöönotto sujuu tehokkaasti tekemällä asiakaskohtaisen käyttöönottosuunnitelman, järjestämällä tarvittavat koulutukset ja seurantapalaverit, jakamalla dataa käyttöönoton onnistumisesta, tarttumalla proaktiivisesti käyttöönoton haasteisiin ja raportoimalla tavoitteisiin pääsystä.
- Käyttöasteen optimointiJohdat asiakasta palvelun täysimääräiseen hyödyntämiseen ja ROI:n maksimointiin jakamalla aktiivisesti parhaita käytäntöjä, opastamalla ja kouluttamalla Buildien tehokkaampaan käyttöön, ja kertomalla tuotteen uusista toiminnallisuuksista.
- Asiakkuuksien kasvattaminenYhteistyössä myynnin kanssa, tunnistat asiakkaan mahdollisuudet hyödyntää Buildieta entistä paremmin, teet suunnitelmia käytön laajentamiseksi ja jaat aktiivisesti tietoa lisäarvoa tuottavista uusista ominaisuuksista.
- Churnin ehkäisyTunnistat riskit jo varhaisessa vaiheessa, teet suunnitelman riskin poistamiselle ja ryhdyt aktiivisesti toimenpiteisiin tilanteen kääntämiseksi.
- Asiakasuskollisuuden vahvistaminenRakennat pitkäaikaisia asiakassuhteita säännöllisen vuorovaikutuksen ja vahvan tuoteasiantuntijuuden avulla. Keräät palautetta varmistaaksesi asiakkaiden tarpeiden huomioimisen organisaation sisällä.
- Toiminnan kehittäminenHyödynnät mahdollisuudet rakentaa asiakkaan kanssa entistä tiiviimmän kumppanuuden Customer Success -tiimin tarjoamien lisäarvopalveluiden avulla. Tunnistat milloin asiakkaalla ei ole riittävästi aikaa tai osaamista saavuttaa asetettuja tavoitteita, jolloin sinä toimit asiakkaan lisäresurssina ja apuna dokumentoinnin laadun ja turvallisuusjohtamisen kehittämisessä.
Toivomme, että sinulla on:
- Muutama vuosi kokemusta customer success-, myynti- tai asiakkuudenhallintatehtävistä SaaS-ympäristössä. Nautit asiakasrajapinnassa työskentelystä, varsinkin ohjelmistotuotteen parissa.
- Halu omistaa omien asiakkaidesi onnistuminen. Olet itseohjautuva ja tulosorientoitunut — asiakkaan kokeman arvon maksimointi ja CLV:n kasvu ohjaa toimintaasi. Olet luova ja tehokas ongelmanratkaisija, joka motivoituu tavoitteista.
- Konsultoiva ote. Haluat oppia tuntemaan asiakkaan tarpeet sekä tavoitteet ja tunnistat kehityskohteet, joissa Buildie voi auttaa. Osaat valita kuhunkin tilanteeseen ja asiakkaan toimialaan sopivan lähestymistavan sekä tarjota ratkaisuja, jotka puhuttelevat organisaation avainhenkilöitä.
- Kykyä hyödyntää dataa. Ymmärrät datan ja mittareiden keskeisen roolin asiakassuhteiden johtamisessa. Sinulle on luontaista seurata omaa ja asiakkaidesi onnistumista avainlukujen kautta, ja hyödynnät dataa päätöksenteon tukena. Erinomaiset fasilitointi- ja vuorovaikutustaidot. Olet vakuuttava esiintyjä ja pystyt tarvittaessa haastamaan asiakasta uuden opetteluun. Hallitset suunnitelmallisen ja vaikuttavan viestinnän sekä asiakkaiden että sisäisten sidosryhmien kanssa.
- Halu kehittyä Buildie-tuotteen parhaaksi asiantuntijaksi ja järjestelmien tehokäyttäjäksi. Otat uudet järjestelmät haltuun nopeasti ja sinulle on luontevaa oppia ja hyödyntää niitä tehokkaasti. Sinulla on kokemus CRM/CSM-järjestelmistä ja siitä, miten niiden systemaattinen käyttö tukevat sinua oman työsi priorisoinnissa ja johtamisessa.
- Kiinnostus infra-alaa kohtaan. Vaikka sinulla ei olisi aikaisempaa kokemusta infra-alasta, on tärkeää, että haluat ymmärtää sen haasteet ja lainalaisuudet. Mitä paremmin osaat kertoa esimerkiksi siitä, miten verkostosaneeraushanke kannattaa valokuvadokumentoida alusta loppuun, sitä menestyksekkäämmin johdat omaa asiakassalkkuasi.
- Hyvä suomen ja englannin kielen taito ovat välttämättömiä. Ruotsin osaaminen tuo lisäarvoa.
- Mahdollisuus työskennellä Tampereen toimistolla vähintään kolme päivää viikossa.
Mitä me tarjoamme?
- Kattavan perehdytyksen työnkuvaan, asiakkuuksiin ja Buildie-sovellukseen, sekä tiimin vahvan tuen.
- Mahdollisuuden työskennellä osana innovatiivista ja kasvavaa yritystä, jonka missiona on pidentää infran elinkaarta.
- Mahdollisuuden vaikuttaa omaan roolisi ja koko tiimin kehittymiseen.
- Tehokkaat ja jatkuvasti kehittyvät järjestelmät, jotka auttavat sinua onnistumaan.
- Modernit toimistotilat Tampereen Finlaysonissa, sekä laadukkaan työvälineet.
- Kattavat työsuhde-edut, jotka tukevat työssä menestymistäsi kuten työterveys ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus, liikunta- ja kulttuurietu, lounasetu ja liukuva työaika.
- Toistaiseksi voimassa olevan työsuhteen kiinteällä kuukausipalkalla, joka määräytyy kokemuksesi ja osaamisesi perusteella. Palkkahaitarimme tälle roolille on 3400-4200€ / kk.
- Huiput työkaverit ja energisen tiimihengen, jossa tehdään täysillä töitä yhteisten tavoitteiden eteen. Customer Success -tiimi nauttii tehdä töitä yhdessä ja tykkää toisinaan viettää aikaa yhdessä myös työajan ulkopuolella. Tiimiin kuuluu tiiminvetäjän lisäksi 4 Customer Success Manageria sekä Technical Support Coordinator.
- Ihmislähtöisen ja kehitysorientoituneen esihenkilön, jolle tiimin hyvinvointi ja luottamus ovat korkean suorituskyvyn kulmakivet.
Haluaisitko sinä olla mukana viemässä infra-alaa kohti laadukkaampaa tulevaisuutta?
Mikäli kiinnostuit tehtävästä, lähetä hakukirje ja CV osoitteeseen rekrytointi@buildie.fi viimeistään 5.10.2025. Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan aikana ja palkkaamme sopivan henkilön heti löydettyämme. Hakijaviestinnästä vastaa HR-koordinaattori Anniina Malm, jolta saat vastaukset rekrytointiprosessiin liittyviin kysymyksiin edellä mainitun sähköpostiosoitteen kautta.

Kysyttävää?
Mikäli sinulla on kysyttävää CSM-roolista, voit ottaa yhteyttä Customer Success -tiimin vetäjään soittoaikojen puitteissa: Sini Myllykoski, +358 40 661 2499
Soittoajat:
- Ti 16.9. klo 13-14
- Ma 22.9. klo 13-14.30
- Pe 26.9. klo 9-10.30
- Ma 29.9. klo 10-11
- To 2.10. klo 12-13
Rekrytointiprosessi:
- Etähaastattelu videoyhteydellä
- Ensimmäinen haastattelu kasvotusten
- Toinen haastattelu kasvotusten
- Suosittelijoiden tarkistus
- Rekrytointipäätös
Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Integraatiot
Buildie tekee yhteistyötä alan johtavien toimijoiden kanssa tarjotakseen asiakkailleen tehokkaimmat ratkaisut ja saumattomat integraatiot. Tutustu kumppaneihimme ja siihen, kuinka he voivat tehostaa sinun työmaasi toimintaa.

Uuden sukupolven turvallisuusmittaus
Työmaan turvallisuus on aina etusijalla, ja Buildien uusi MVR-mittaus tekee turvallisuuden hallinnasta tarkempaa ja tehokkaampaa kuin koskaan ennen.

Asiakastarinamme
Buildiella on dokumentoitu työvaiheita jo yli 1 miljoonan verran. Tutustu Buildieen asiakaskokemusten kautta ja näe, miten ratkaisumme tekevät eron!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.